کد خبر: 1942
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
بطحایی

وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه بچه‌ها در مدرسه معمولاً چیزهایی را می‌آموزند که شاید به بخشی از آن نیاز نباشند؛گفت: تغییر و منطبق کردن برنامه‌های درسی با نیازهای امروز جامعه ضروری است .

فی نیوز -  از مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، سید محمد بطحایی در آئین تودیع حیدر تورانی سرپرست سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و حجت‌الاسلام علی ذوعلم رئیس جدید این سازمان که در سالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد با تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب سلام‌الله علیها، اظهار کرد: اگر تنها و مهم‌ترین مأموریت آموزش‌وپرورش را یادگیری تعریف کنیم سازمان پژوهش معمار این مأموریت است.

وی افزود: اینکه بچه‌ها چه مفهومی و با چه حجمی و به چه روشی باید بیاموزد سه رکن اصلی است که در این معماری رقم می‌خورد و به اجرا درمی‌آید.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: امروز این سؤال مطرح است آیا دانش آموزان همین محتوای دروس با همین حجم و چگالی و با همین روش را باید بیاموزند؟ و سؤال اساسی دیگری نیز مطرح است آیا آنچه تدوین و ارائه می‌شود به همان روش پرحجم در مدارس اجرا می‌شود؟ آیا نیاز امروز دانش آموزان همان نیازهای 20سال قبل است؟ به نظر می‌رسد نیازها دستخوش تغییرات شده و ضروری است ما آن را در سبد درسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: برنامه‌های درسی ما باید به‌سرعت با نیازهای امروز جامعه منطبق شود، لذا بچه‌ها در مدرسه معمولاً چیزهایی را می‌آموزند که شاید به بخشی از آن نیاز نباشند و ضروری است این محتوا جای خود را به محتواهای متناسب با نیازهای امروزی بدهد.

بطحایی با اشاره به تدوین کتاب‌های پایه دوازدهم خاطرنشان کرد: برنامه ویژه مدرسه که در قالب 2ساعت در برنامه درسی در حال اجراست اقدام بسیار ارزشمندی است که باید توسعه یابد.

وی ادامه داد: اصلاحاتی را در ساختار حوزه ستادی باهدف حذف موازی کاری‌ها و چابک سازی آغاز کردیم و به‌زودی در استان‌ها نیز اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =